W Szkole Podstawowej w Kołczygłowach realizowane są dwa projekty edukacyjne z matematyki
sfinansowane przez Fundację mBanku w ramach programu mPotęga.

Pierwszy z nich to adresowany do uczniów klas V - VI projekt pt.: "Za rękę z Królową Nauk". Projekt polega na organizacji innowacyjnych warsztatów matematycznych. Myślą przewodnią projektu jest nauka, a w zasadzie odkrywanie matematyki przez wykorzystanie zmysłów. Zabawa, działanie, elementy rywalizacji i stawianie na pomysłowość dzieci ma być sposobem na poznanie tego, jak bardzo matematyka, często w sposób niezauważalny, ma wpływ na nasze życie. Zajęcia o różnym charakterze (wycieczki piesze, rowerowe, nagrywanie filmów, tworzenie brył) mają pokazać inne, nieznane oblicze matematyki.
 
Drugi projekt jest adresowany do uczniów klas VII-VIII i nosi tytuł "Matematyczne Piątki". Ten projekt polega na organizacji innowacyjnych warsztatów matematycznych. Tam uczniowie poznają techniki i metody rozwiązywania ciekawych zadań matematycznych oraz tworzenia własnych zadań na platformach edukacyjnych. Następnie będą przekazywali zdobytą wiedzę i umiejętności młodszym uczniom w każdy piątek w ramach tzw. MATEMATYCZNYCH PIĄTKÓW organizowanych na szkolnym łączniku.
Uczestnicy projektu będą też prowadzić blog matematyczny na Facebooku. Tam uczniowie poznają techniki i metody rozwiązywania ciekawych zadań matematycznych oraz tworzenia własnych zadań na platformach edukacyjnych.
Następnie będą przekazywali zdobytą wiedzę i umiejętności młodszym uczniom w każdy piątek w ramach tzw. MATEMATYCZNYCH PIĄTKÓW organizowanych na szkolnym łączniku. Uczestnicy projektu będą też prowadzić blog matematyczny na Facebooku. 
 
Oba projekty przyczynią się do: uzyskania szerszych kompetencji matematycznych w sposób odmienny od systemu lekcyjnego, zwiększenia aktywności i zaangażowania uczniów w działania edukacyjne i popularyzujące matematykę realizowane w ramach projektu, rozszerzenia oferty edukacyjnej szkoły sprzyjającej odkrywaniu własnych zainteresowań i umożliwiającej rozwijanie umiejętności z zakresu wykorzystania technik informacyjnych oraz zmiany postrzegania matematyki jako nauki trudnej i niedostępnej.